Механізм човника
Човник в машині 1022 – М кл. – центрально-шпульний обертовий.
Рис.1 Механізм човника з циліндричними шестернями зовнішнього зчеплення
Оберти від головного валу до розподільного валу (7) передаються за допомогою зубчато-ремінної передачі, яка складається з верхнього (3) та нижнього (4) зубчатих барабанів та ременя. Розподільний вал (7) обертається в одному шарикопідшипнику (8) та в двох втулках (20). Оберти від розподільного валу (7) передаються до човникового валу (5) за допомогою циліндричної косозубчатої передачі, яка складається з двох косозубих шестернь (21, 22), що входять в зачеплення одна з одною. Човниковий вал обертається у втулці (30), яка кріпиться гвинтом (31). Зліва до човникового валу двома гвинтами (33) кріпиться човник (34).
Рис.2 Структурна схема механізму човника
човник
рейка
ниткопритягач
човниковому
розподільному
голководу
головного валу
розподільного валу
валу підйому
гоковому підшипнику
втулці
втулки
шарікопідшиника
шестерні
кривошипа
рейка
ниткопритягач
човник
зубчатих барабанів
двох втулок
двох пальців
ексцентрикова передача
кривошипно-шатунний механізм
шарнірно-стержневий механізм